Wanneer heeft uw fiets onderhoud nodig?
Op een nieuwe fiets rijdt u de eerste tijd probleemloos rond. Maar een fiets heeft, net als een auto, na verloop van tijd onderhoud nodig. Tal van storingen hebben als oorzaak achterstallig onderhoud en brengen naast ergernis ook extra reparatiekosten met zich mee. Hoe vaak dat onderhoud moet gebeuren is afhankelijk van het gebruik maar minstens toch zeker 1 maal per jaar. Als voorbeeld de ketting van een derailleur fiets: deze  gaat 3000 tot 5000 km mee (ketting van MTB is vaak bij gebruik in terrein al na ca. 1000 km versleten. Wacht u langer dan moet u ook de cassette en eventueel de kettingbladen vervangen.  Zeker met de winter voor de deur is een servicebeurt voor uw fiets verstandig. Kou, regen en pekel zijn een aanslag op uw fiets indien deze onvoorbereid de winter ingaat!

Een servicebeurt houdt het volgende in:

  •  Controleren en afstellen remmen
  •  Controle speling balhoofd en afstellen
  •  Controleren van de wielen en kleine slagen eruit halen
  •  Alle schroefjes en boutjes controleren en vastdraaien
  •  Controleren en vastzetten cranks
  •  Controle trapas op speling
  •  Controle en vastzetten pedalen
  •  Zadel vastzetten
  •  Controleren ketting en tandwielen
  •  Ketting en tandwielen oliën
  •  Controleren en afstelling versnellingen
  •  Vering controleren
  •  Controleren banden en banden op spanning brengen
  •  Controle frame

Prijs: € 30 ex. BTW

Om de servicebeurt goed te kunnen uitvoeren is het belangrijk dat uw mountainbike of (race)fiets schoon wordt aangeleverd. Ik moet namelijk o.a. de ketting en tandwielen oliën.  Indien nodig worden er, altijd in overleg, nieuwe onderdelen gemonteerd (banden, kabels, remblokken, stuurlint, ketting, cassette ed.)

Naast de servicebeurt kunt u natuurlijk ook voor al uw fietsreparaties bij ons terecht.

* Extra werk en specifieke reparaties worden doorberekend met een uurtarief van  € 36 ex. BTW.
* BTW tarief onderdelen 21%
* BTW tarief arbeid 9%